Przed pierwsza wizytą

Przed diagnozą:

Przed pierwszym spotkaniem z terapeutą warto opowiedzieć dziecku nieco o tym jak wyglądają zajęcia integracji sensorycznej. W galerii można znaleźć fotografie sali- żywe kolory, ciekawe przyrządy, a już na pewno basen z piłkami, który zachęci każde dziecko do wizyty w takim miejscu. Można tez powiedzieć, że terapeuta nie jest lekarzem i nie będzie to typowe badanie lekarskie w surowym gabinecie- godzina spędzona w sali będzie pasmem różnego rodzaju zabaw. I nie będzie to kłamstwem- terapia to wszak rodzaj naukowej zabawy.

Do pierwszego spotkania powinni się też przygotować opiekunowie. Przypomnieć sobie, kiedy dziecko osiągało kamienie milowe, jak np. kiedy zaczęło siadać, chodzić czy mówić. Terapeuta zapyta też o to jak dziecko śpi, o ulubione zabawy czy lęki, a więc czy boi się wody, głośnej muzyki itp. Wszelkie informacje dotyczące zachowania dziecka w środowisku domowym uzupełnią dane uzyskane z testów i pozwolą na postawienie diagnozy.

Ubranie:

Podczas zajęć warto zapewnić dziecku swobodę ruchów, więc najlepszym wyjściem są spodnie, które nie będą krępowały ruchów i koszulka, ewentualnie bluza. Dzieci ćwiczą bez butów, w skarpetkach lub boso.

Czas zajęć:

Planując godzinę, na którą dziecko będzie uczęszczało na zajęcia należy wziąć pod uwagę dobowy rytm dziecka. Nie jest dobrym pomysłem planowanie terapii w godzinach gdy dziecko zazwyczaj ma czas na swoją drzemkę, jest chwilę po obiedzie, czy zaraz przed posiłkiem i może być głodne. Niektóre dzieci wieczorami są już zmęczone i niechętne do ćwiczeń, inne za to, wprost tryskają energią, nawet o godzinie 19:00. Ustalając godzinę ćwiczeń warto także wziąć pod uwagę fakt, że skuteczna terapia wymaga systematyczności.