Terapeuci NDT-Bobath

Teresa Kozaczyńska (Fizjoterapeuta, Terapeuta NDT-Bobath)

Jestem fizjoterapeutką. W 1992 roku ukończyłam Studium Medyczne w Krakowie. Od 13 lat pracuje z niemowlętami. Ukończyłam następujące kursy i szkolenia:

  • 1996 Kurs Nauczania Kierowanego w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie
  • 1998 Szkolenie na Węgrzech w Ośrodku MOIRA „System Conductive Education”
  • 2001 Kurs NDT-Bobath oraz otrzymanie certyfikatu terapeuty NDT-Bobath
  • 2002 Kurs „Funkcjonalna ocena i metody usprawniania widzenia dzieci słabo widzących”
  • 2002 Kurs „Diagnoza rozwoju i funkcjonowania małego dziecka niewidomego ze sprzężoną niepełnosprawnością”
  • 2004 Kurs „Terapia i praktyka terapii psychomotorycznej”
  • 2004 Kurs NDT-Bobath of Babies
  • 2005 Kurs Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej” I i II stopnia
  • 2006 Kurs podstawowy PNF
  • 2007 Kurs Biofeedback

Jestem aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia NDT-Bobath, biorę udział w szkoleniach i warsztatach pogłębiając swoją wiedzę. Obecnie pracuję w Warszawskim Szpitalu dla Dzieci przy ul. Kopernika oraz w Ośrodku Wczesnej Interwencji przy ul. Pilickiej w Warszawie. Bardzo lubię prace z dziećmi, każdego roku staram się podnosić swoje kwalifikacje, aby jak najlepiej pomagać małym pacjentom.

Tomasz Śliwiński (Fizjoterapeuta, Terapeuta NDT-Bobath)

Absolwent II Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie. Ukończył kursy:

  • terapii PNF,
  • terapii metodą McKenziego,
  • NDT Bobath,
  • NDT Bobath Baby,
  • SI (integracja sensoryczna),
  • masaż klasyczny i leczniczy I stopnia.

Uczestnik warsztatów oraz konferencji dotyczących koncepcji NDT Bobath. Doświadczenie zawodowe zdobywał w warszawskich placówkach, m.in. Szpital Bielański i Bródnowski na oddziałach ortopedii, neurologii, neurochirurgii oraz w Centrum Rehabilitacji w Konstancinie.

Olga Pardej (Fizjoterapeuta, Terapeuta NDT-Bobath)

Jestem absolwentką warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego, gdzie ukończyłam studia na kierunku fizjoterapia – najpierw licencjackie, a następnie uzupełniające magisterskie. Jestem terapeutką NDT-Bobath (kurs podstawowy oraz kurs baby). Dodatkowo ukończyłam szkolenie z oceny ruchów globalnych metodą Prechtl’a, służącej bardzo wczesnemu wykrywaniu zaburzeń w pracy centralnego układu nerwowego, a także kurs kinesilogy tapingu oraz oligofrenopedagogiki. W swojej pracy wykorzystuję również wiedzę o procesach integracji sensorycznej (szkolenie I stopnia).

Od początku byłam przekonana, że chcę pracować z najmłodszymi pacjentami i pod tym kątem rozwijałam się zawodowo. Już w trakcie studiów odbywałam praktyki i ponad roczny wolontariat w Centrum Zdrowia Dziecka. Prowadzę zajęcia już z kilku tygodniowymi dziećmi. Najczęściej terapia jest prowadzona, maksymalnie do czasu, gdy dziecko dobrze opanuje chodzenie. Zajmuję się zarówno dziećmi zdrowymi (gdy rodzice potrzebują instruktarza pielęgnacyjnego) jak i dziećmi z poważnymi zaburzeniami.

Poza pracą moją pasją jest sport, zwłaszcza siatkówka oraz narciarstwo. Bardzo lubię podróże, kino hiszpańskie i latynoamerykańskie oraz dobre książki.

Ewa Durka (Terapeuta NDT Bobath, Terapeuta Integracji Sensorycznej)

Absolwentka studiów magisterskich II Wydziału Lekarskiego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Fizjoterapia. Posiada doświadczenie zawodowe w rehabilitacji dzieci i niemowląt, zbierane w placówkach reha ilitacji neurologicznej oraz w szpitalach klinicznych w Warszawie i innych miastach w Polsce i za granicą. Uczestniczka warsztatów i konferencji naukowych z zakresu rehabilitacji. W swojej pracy najbardziej ceni sobie zabawę  – to dzięki niej dzieci mogą osiągać kolejne cele terapeutyczne, w pełni angażować się w
terapię, rozwijać umiejętności ruchowe i wyobraźnię. Uwielbia
podróże i taniec.

Ukończone kursy:

  • NDT Bobath Basic Certificate Course in the Management and Treatment of Children with Cerebral Palsy and Other Neuromotor Disorders
  • NDT Bobath Advance – Kurs rozwijający
  • NDT Bobath Baby – zaawansowany kurs diagnostyki i terapii neurorozwojowej niemowląt
  • Kurs metody PNF – poziom podstawowy
  • Kurs Integracji Sensorycznej I i II Stopnia
  • Kurs Kinesio Taping
  • Kurs wprowadzający dotyczący dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi w wieku 0-2 lata
  • Warsztaty ‘Narzędzie M-CHAT-R/F’ – wczesne wykrywanie autyzmu
    dziecięcego, Program BadaBada,
  • Kurs Języka miganego
  • Szkolenie ‘Rozwój niemowlęcia’
  • Fakultet ‘Komunikacja z pacjentem’
  • Fakultet ‘Logopedia w fizjoterapii