Terapeuci SI
Martyna Szczecińska (Terapeuta Integracji Sensorycznej, Pedagog specjalny, Logopeda)
Z wykształcenia jestem pedagogiem specjalnym i protetykiem słuchu. Na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie ukończyłam studia magisterskie o specjalności surdopedagogika i terapia pedagogiczna. W trakcie studiów odbywałam liczne praktyki w wielu ośrodkach w Polsce zajmującymi się opieką i terapią dzieci m.in.: z wadami słuchu, niepełnosprawnością intelektualną, mózgowym porażeniem dziecięcym i trudnościami w uczeniu.
Pracowałam na stanowisku terapeuty zajęciowego w grupie terapeutycznej znajdującej się w przedszkolu integracyjnym. Moimi podopiecznymi były dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
W celu podnoszenia moich kwalifikacji uczestniczę w różnych kursach i warsztatach metodycznych. Ukończyłam m.in. szkolenia z:
- Terapia Integracji Sensorycznej I i II stopień,
- Terapia Ręki,
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne,
- Praca nad odruchami,
- Dla kogo i dlaczego? Integracja sensoryczna w praktyce szkolnej,
- Spektrum zaburzeń autystycznych. Jak pracować z dzieckiem?,
- Terapia behawioralna w pracy z dzieckiem z autyzmem,
- Praca nad zachowaniami trudnymi u dzieci z autyzmem,
- ADHD – żywe srebro czy samochód bez hamulców?,
- Zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem różnych technik terapeutycznych,
- Metodyka postępowania przy wprowadzaniu komunikacji pozawerbalnej-piktogramy. Teksty melodyczne do prowadzenia komunikacji z uczniem niemówiącym,
- Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych,
- Techniki wyciszające;
- Usprawnianie percepcji wzrokowej oraz percepcji słuchowej,
- Ortoptyka – podstawy diagnozy i rehabilitacji,
- Dziecko wiotkie.
Moją pasją są góry i fotografia. W wolnych chwilach staram się rozwijać swoje umiejętności w nauce języka francuskiego.
Katarzyna Piekorz-Lamprecht (Terapeuta Integracji Sensorycznej, Fizjoterapeuta)
Jestem absolwentką fizjoterapii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach (studia licencjackie) i Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (studia magisterskie).Doświadczenie zawodowe zdobywałam w wielu warszawskich i śląskich placówkach rehabilitacyjnych (m.in w Centrum Zdrowia Dziecka, Warszawskim Szpitalu dla Dzieci, Centrum Intensywnej Terapii „Olinek”). Cały czas chcę się rozwijać i doskonalić siebie, a przede wszystkim lepiej i skuteczniej prowadzić terapię, dlatego aktywnie poszukuję wiedzy uczestnicząc w wielu kursach i szkoleniach. Ukończyłam następujące kursy:
- Integracja sensoryczna I i II stopnia
- Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno motorycznymi
- Terapia ręki
- Grafomotoryka w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Trójpłaszczyznowa terapia manualna stóp na podłożu neurofizjologicznym wg Barbary Zukunft-Huber
- Masaż Shantali
- Kurs podstawowy nauki pływania wg zasad koncepcji Halliwick
W codziennej pracy cenię sobie przede wszystkim pomysłowość dzieci, która nie zna granic, ich szczerość i zaangażowanie. W terapii staram się podążać za dzieckiem i równocześnie dostosowywać przebieg zajęć tak, aby przez zabawę osiągać kolejne cele terapeutyczne.
Swój wolny czas najchętniej spędzam na łonie natury, uwielbiam wycieczki za miasto, gdzie mogę odetchnąć i nieco zwolnić tempo.
Katarzyna Klajn (Logopeda, Terapeuta Integracji Sensorycznej)
Jestem absolwentką podyplomowych studiów logopedycznych na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Tytuł magistra uzyskałam na UKSW w Warszawie.
Doświadczenie zdobywałam podczas licznych praktyk, m.in. w szkole podstawowej, przedszkolu terapeutycznym i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Cały czas staram się poszerzać swoją wiedzę w zakresie szeroko rozumianych trudności z komunikacją i w tym celu ukończyłam szereg szkoleń i warsztatów logopedycznych, m.in. z zakresu opóźnionego rozwoju mowy, masażu logopedycznego, trudności komunikowania się w autyzmie, FAS. Ukończyłam także dwustopniowe szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii ręki oraz szkolenie z Profilu Psychoedukacyjnego (PEP-R). W lipcu 2015 r. zakończyłam trzystopniowy kurs Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ) w praktyce terapeutyczno-edukacyjnej dzieci z autyzmem. W czerwcu 2017 r. uzyskałam kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii integracji sensorycznej.
Mają pasją są podróże i narciarstwo. Poza godzinami pracy podróżuję autostopem po Europie lub palcem po mapie planując następną podróż. Piszę podróżniczego bloga, czytam fantastykę i kryminały.
Joanna Mioduchowska (Terapeuta Integracji Sensorycznej)
Z wykształcenia polonista, z zamiłowania terapeuta. Studia magisterskie ukończyłam w 2000 roku na KUL, w 2007 roku złożyłam pracę dyplomową i uzyskałam tytuł logopedy i glottodydaktyka na APS. Od tego czasu pracowałam jako logopeda w szkole podstawowej i przedszkolu, gdzie prowadziłam terapię dzieci z różnymi dysfunkcjami. Aby holistycznie podchodzić do każdego dziecka, w 2017 roku rozpoczęłam studia podyplomowe z integracji sensorycznej. W 2018 roku uzyskałam tytuł diagnosty i terapeuty integracji sensorycznej. W międzyczasie stwierdziłam, że samo SI to za mało, więc ukończyłam „Terapię ręki I i II stopnia”, ” Integrację Bilateralną – program szkolny” oraz „Integrację odruchów INPP – program szkolny”. Pragnę ciągle się dokształcać, aby móc jak najlepiej pomagać dzieciom i nie tylko. Fascynuje mnie siła zmysłu dotyku, dlatego też masaż terapeutyczny nie jest mi obcy. W przyszłości zamierzam ukończyć kurs z terapii cranio-sacralnej.
Prywatnie jestem żoną i matką – Poli i Filipa. W wolnych chwilach uwielbiam czytać książki, albo wypoczywać w nadmorskich okolicznościach przyrody. Kocham zwierzęta – mam cudownego domowego kota – terapeutę: ragdolla Mojito, który jest maskotką wszystkich domowników, mimo że jak to kot lubi chodzić własnymi ścieżkami.
Moje motto: „Nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie było w zmysłach”.